REALNA SIŁA NABYWCZA KONSUMENTÓW

Realna siła nabywcza konsumentów ulega więc zmniejszeniu, natomiast zyski właścicieli monopoli rosną. W takim : stopniu w jakim monopol podnosi ceny dóbr konsumpcyjnych i zyski właścicieli, w takim też zakresie dokonuje on redystrybucji dochodów od konkurentów o  niskich dochodach na rzecz przedsiębiorców o wysokich dochodach. Wielu ludzi uważa taki efekt redystrybucyjny za niepożądany ze społecznego punktu widzenia.W dodatku kiedy mierzymy nieefektywność monopolu przy pomocy zacienionegoobszaru abc zakładamy, że na popyt na zmonopolizowane produkty i inne dobra nie wpływa redystrybucja dochodów od konsumentów na rzecz właścicieli zmonopolizowanych przedsiębiorstw. Tego typu założenie wydaje się być słuszne jeśli dotyczy ono monopolisty wyrabiającego ‚mechaniczną krajarkę jarzyn.

No Comments.

Leave a Reply

(required)

(required)